Przez Zieliński Jerzy

Rozmiary banerów Google Ads

Jeżeli chcesz dotrzeć do klientów w nowoczesny i skuteczny sposób musisz znać Google Ads Display. Za sprawą Google Display Network, czyli sieci reklamowej Google, możesz z graficzną reklamą swojej firmy dotrzeć wszędzie! No dobrze, prawie wszędzie… Bo jak podaje Google – jego sieć reklamowa dociera do ponad 90% użytkowników Internetu na całym świecie. Zobacz, jakie są prawidłowe rozmiary banerów Google Ads.

Potrzebujesz profesjonalnych banerów na już? Skontaktuj się ze mną!

Rozmiary banerów Google Ads

Masz kilka opcji – możesz: zamówić banery reklamowe u profesjonalisty, przygotować je samodzielnie lub skorzystać z elastycznych reklam displayowych, które wykonasz bezpośrednio w panelu Google Ads. Bez względu na to, którą drogę wybierzesz, poznaj najpopularniejsze rozmiary banerów Google Ads i właśnie je wykorzystaj w swojej kampanii.

Masz kilka opcji – możesz: zamówić banery reklamowe u profesjonalisty, przygotować je samodzielnie lub skorzystać z elastycznych reklam displayowych, które wykonasz bezpośrednio w panelu Google Ads. Bez względu na to, którą drogę wybierzesz, poznaj najpopularniejsze rozmiary banerów Google Ads i właśnie je wykorzystaj w swojej kampanii.

Jeśli tworzyć banery Google Ads, wymiary znajdziesz na tej liście:

Reklamy kwadratowe i prostokątne:

  • 200 x 200 Mały kwadrat,
  • 240 x 400 Pionowy prostokąt,
  • 250 x 250 Kwadrat,
  • 250 x 360 Potrójny szeroki ekran,
  • 300 x 250 Baner śródtekstowy,
  • 336 x 280 Duży prostokąt,
  • 580 x 400 Netboard.

Wieżowiec:

  • 120 x 600 Wieżowiec,
  • 160 x 600 Szeroki wieżowiec,
  • 300 x 600 Reklama na pół strony,
  • 300 x 1050 Pionowy.

Długi baner:

  • 468 x 60 Baner,
  • 728 x 90 Długi baner,
  • 930 x 180 Górny baner,
  • 970 x 90 Powiększony długi baner,
  • 970 x 250 Billboard,
  • 980 x 120 Panorama.

Na urządzenia mobilne:

  • 300 x 50 Baner na urządzenia mobilne,
  • 320 x 50 Baner na urządzenia mobilne,
  • 320 x 100 Duży baner na urządzenia mobilne.

Warto pamiętać również o odpowiednim formacie i rozmiarze. Animowane i nieanimowane reklamy graficzne do Google Ads Display możesz przesłać w formacie GIF, JPG, PNG. Maksymalny rozmiar nie może przekraczać 150 KB.

Oprócz reklam nieanimowanych, czyli banerów, możesz tworzyć również reklamy animowane, czyli GIF. Tutaj też Google Ads wyznacza konkretne wymagania:

  • Animacja nie może być dłuższa niż 30 sekund,
  • Reklamy mogą być zapętlone, ale po 30 sekundach odtwarzanie musi się zatrzymać,
  • Prędkość odtwarzania musi być mniejsza niż klatek na sekundę.

Reklamy HTML5

W języku HTML5 można tworzyć interaktywne reklamy w sieci reklamowej. Na niektórych kontach opcja ich tworzenia może być niedostępna: wtedy warto wysłać prośbę do supportu Google. Rozmiary reklam są analogiczne, jak w przypadku tradycyjnych banerów. Jeśli chodzi o formaty, możesz wykorzystać archiwum ZIP z plikami HTML i opcjonalnie plikami CSS, JS, GIF, PNG, JPG, JPEG, SVG. Na urządzeniach mobilnych plik powinien mieć 600 KB lub mniej.

Reklamy AMP HTML

W Google Ads Display można tworzyć też reklamy korzystając AMP (przyspieszonych stron mobilnych). Ładują się szybciej, dlatego sprawdzają się szczególnie na urządzeniach mobilnych. Tworzy się je w aplikacji Google Web Designer, a wymagania dotyczące wymiarów są takie, jak w przypadku HTML5.

Banery do Google Ads Display mogą mieć również inne wymiary. System obsługuje wiele rozmiarów reklam graficznych, dlatego jeżeli planujesz wykorzystać w swojej kampanii elastyczne reklamy displayowe, banery statyczne, reklamy Discovery lub graficzną reklamę lokalną – zwróć uwagę na wymiary banerów Google Ads, które innym reklamodawcom przynoszą najwięcej korzyści w postaci konwersji.

Potrzebujesz banerów i chcesz, by ktoś robił je dla Ciebie? Robimy to! Szybko i w dobrej cenie! Zapraszam do kontaktu!

Dodaj komentarz.